Kalle Baah

Först var det bara ungefär Missy Eliott och Dizzee Rascal, tung hip-hop. Jag lixom. Men, ja, jag har som sagt mina perioder.
Sedan var det SOJA en evighets evighet. Bara Soldiers of Jah Army, endast, hela tiden. Just.
Efter det kom jag in i en Pink Floyd-era.
Nu är jag inne i den kanske djupaste perioden någonsin. Det är bara Svensk Reggae som gäller. Och det finns mycket, många bra. Kalle Baah har jag alltid älskat och lyssnat på. De är anledningen till att jag ens börjat lyssna så mycket på reggae. Ugly Girls var den första låten jag hörde, och det var tidigt i mitt och Dannes förhållande jag blev fast i den. Så nu är det Kalle Baah, Rootvälta och Governor Andy som det blir mest av.
Finns så sjukt många bra låtar med så bra texter!

Säg att livet är en enda lång raksöm
Som kan svänga lite grann men inte sakta ebba ut
Som inte alltid blir perfekt
Men som alltid gör ett rätt slut
- Tvivlan Kalle Baah

Delar med mig lite av mina små perioder.

Missy Eliott - Gossip Folks

Pussyole (Old School) - Dizzee Rascal

(Observera att den här perioden var under tiden vi hade Sigman och Bigjävlabaslåda i baken. Kul låt då.)

Thunderstorms - SOJA

Mother Earth - SOJA

Wish You Were Here - Pink Floyd

Ugly Girls - Kalle Baah

Glömda Hjältars Ballad - Governor Andy

Knowledge of Dub - Rootvälta


Men det betyder inte att jag glömt Soja, de kommer alltid att behövas!

Jacop Hemphill!














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: