Biding my time

Då var den helgen över. Otroligt vad fort den gick, och helst sinnessjukt vad rolig den var även fast jag var på jobbet. (Läs praktiken.) Har jobbat 10-22 och 10-23 och i morse var jag där igen från sju.
Så nu har jag bara de här fjuttiga dagarna kvar, sedan börjar jag jobba där på måndag.
Det måste betyda att jag gjort bra ifrån mig, som redan fått jobb.
Sedan blir det en hel sommar vikariat. Känns som jag tjatar om jobbet just nu, men jag är så glad att jag hittat nåt som jag vill, som jag tycker om, och ett ställe där alla, nu menar jag verkligen alla, är så härliga på sina sätt och vis. Känns som jag redan har kommit in i gänget.

Ska ta och sätta mig och fundera över hur det blir med fortsatta studier. Det gör ju inget om det blir ett litet tillskott i lönen. Och så är det bara några kurser jag måste läsa då eftersom jag läser de tyngsta nu som jag kan tillgodoräkna.

Hoppas grannarna gillar Pink Floyd. Molle ligger ute på soffan och snarkar. Jag fick nog av solen så jag gick in och satte mig med datorn som jag inte umgåtts med sedan i torsdags tror jag.

På tal om bajsnödig, så råkade jag läsa ännu en hemsk artikel om en som hade ont i magen och kom hem med en unge. Det är absolut min värsta mardröm, så nästan varje gång jag har en liten fis på tvären så tänker jag typ ungefär; tänk om jag är gravid, tänk om det var sparkar, tänk om jag ska föda. Och sen trehundratjugoelva tankar till. Och alltid så kommer jag över de där jobbiga nyheterna, "Gick nio månader utan att känna någonting" "Trodde det var mensvärk" "Magknipen var en bäbis".
Så nu vet ni det också. Inte att jag är bajsnödig, men att just detta är min största mardröm.
Det kanske är chipsens fel att jag känner såhär?

För att byta spår en sista gång innan jag går ut och lägger mig med Molle i skuggan på balkongsoffan så ska jag bara skriva att Danne fick ett nytt rekord i öringsfiske igår. 3.4 kilo. Och kvällen innan tog han en på 2.7.
Så nu har vi mat i kylen.


Wasting my time,
Resting my mind
And I'll never pine
For the sad days and the bad days


Molle med sin Kong, en sak av alla grejer jag köpte för vinstpengarna!

På tal om det ska jag snällt fråga husse om vi inte kan åka och köpa en skateboard åt Molle sen.
Engelska bullisar + skateboards brukar vara = skoj!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: