Ewert

Uppmärksammade nyss att det var ett tag sedan jag lade ner energi på den här bloggen.
Så jag gör väl ett försök då.
Vet inte vad som hänt sen sist då jag inte minns vad och när jag skrev sist. Så det får väl gå på måfå  hela det här inlägget.

Jag går just nu en introduktion på jobbet hos en brukare som är ganska speciell. Eftersom vi kommer så bra överens har jag fått veta att de vill gå så långt med mig och låta mig få delegering för att kunna arbeta hos honom.
Det tycker jag låter helt fantastiskt, för då är jag verkligen "fast" där, som en uttryckte det igår.
Kanoners! Allt går i rätt riktning!

I helgen var vi i Piteå och hälsade på Bror, en bulldog som vi bara träffat en gång tidigare, vid utställningen i Svenstavik förra året. Och nu bodde vi hos dem en hel helg och hade det så trevligt det bara går!
Moltas fick en 1:a (excellent) medan snyggingen Bror knep BIM. Ändå bra gjort av Molle då vi inte tränat något, och att han fortfarande är i utvecklingsfasen. Tur jag kan skylla på den i tre år till. De är ju inte klara efter tre-fyra år. Huvudet tar längst tid att utveckla sig också.




Se fler bilder på Mollebloggen!

Nästa vecka tror jag Dannen skulle ha semester. Då har jag bestämt att vi ska besöka banken.
Sedan skulle jag vilja ha kikat upp Moltas öga, så varför inte slå två flugor i en smäll och samtidigt slå till på min bil jag hittat i Hudiksvall?
En Volvo XC70 -08. Nollåttorna har den nya karossen, så inget under den årsmodellen om jag ska ha en ny bil.


Volvo XC70 II D5 AWD Momentum -08. Snygg!


Och just det. Det blir nog ingen Hilda när bulldog #2 kommer upp på tapeten.
Vi ska skaffa en hane till då, eftersom Molle går så bra tillsammans med hanar så tror vi att en tik i familjen bara kommer göra honom olidligt, ständigt och straffbart kåt.
Ewert skulle han kunna heta om vi fortsätter i de Jämtländska presidenternas stil. Men så blir det inte.
Namnförslagen kommer säkert börja dimpa in så småningom.
Vi har ju tid på oss!












KOMMENTARER:
Erika

Vi har också semester nästa vecka ;) Bara en liten hint sådär... :P

Bra bilval! Men -06:ans kaross (den som är liiiiite modifierad) är också fin som fan... Brorsan har ju en sån - GRYMT snygg...

Jaja :)



Kräm!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: