Mycket man vill ha

När man är här hemma hos föräldrarna så är det alltid något som ska göras, alltid något slags projekt på gång.
Det kan vara allt från att klippa gräsmattan till att måla ett garage. Som den här helgen ungefär.
Och det är precis det jag saknar. Att få för sig att måla om huset en dag. Eller tapetsera om något rum. Ut med badrummet och kanske ställa i ordning en trädgård med en damm. Eller jag ska ju ha en tjärn. Minst!
Ojoj, vad jag vill ha ett litet hus. Ett stug-hus. Inget stort, ett litet mysigt med källare så Danne får sitt hobbyrum.
Så kan jag ha mitt musikrum i 60-talsstil bredvid...

Min kamera har ju gått sönder. Ingen som missat det vid det här laget kanske?
Problemfritt har den funkat och varit med tamejtusan överallt i fyra år. Från Trollhättan i söder till Piteå i norr. Oj vad det där lät som jag är berest... Men det är jag ju inte så jag kan ju inte skryta om det. Och tur är väl det att jag bara sitter i Laxsjö med trasig kamera och inte befinner mig utefter Trollstigen eller Vøringsfossen. Då hade jag grinat ännu mer.
Så nu står en 7D på önskelistan. Känner mig glad över att jag ska få jobba precis hela sommaren, många helger och mycket jour. Jag tycker nästan att jag är värd att kosta på mig en bättre kamera- med ett macroobjektiv när vi ändå håller på.

Vi har ju köpt ny bil nu också. Så en sak kan man i alla fall pricka av från vill-ha-listan.
Nu fattas bara en bullekille, men han får vänta. Moltas måste få bli gammal och lat först. Åtminstone lat, han är allt annat än lat. Överaktiva bulldog!

Nu känner jag mig nöjd som klottrat ner ännu mer onödigt skitsnack i bloggen, en vecka sedan sist såg jag.
Ajajdå...


Stolen moments floating
Softly on the air
Borne on wings of fire
And climbing higher












KOMMENTARER:
Erika

Låter ungefär som mig det där... Ser nästan framemot att komma hem till mor & far och klippa gräsmattan, bara för att ha något att göra liksom :P

Och måla brädor till nya panelen på huset... Å fixa i dammen... Å allt det där andra roliga :)



En play-date hoppas vi på snart i alla fall! Ni som varit icke-stadsbor i flera dagar nu ;)



Kramar!

Ellen

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: