Mongopol

Som sagt, Erika fyllde hela 23 år igår, så då såg vi ju chansen att få åka dit och ses igen.
För tredje gången den här veckan också, vi har så himla kul med dom och det är så roligt att vi har dom!
Hade med oss tårta och en liten present till födelsedagsbarnet.
Danne skulle ha revansch i Monopol sedan gången innan, så vi plockade väl fram evighetsspelet då.
Det gick så satans dåligt för mig, så när de andra byggde hotell och hade gatorna fulla med hus var jag supernöjd över att ha erövrat den billigaste gatan. Fanns ju inga gator kvar!
Så jag gav upp tillslut och skänkte allt jag hade kvar till han som satt på skit och ingenting också - Daniel.
Hade det inte varit för Leo som då nollställde våra kreditkort hade vi nog suttit kvar där än idag.
Synd för Erika som hade sin födelsedaaag och att det gick så himla bra för henne!
Så vi gav upp det spelet och gjorde det vi är allra bäst på, surrade.
Tiden rann ju iväg som vanligt men tillslut var vi ju tvungna att försöka ge oss iväg.
Lättare sagt än gjort. Snöstorm och drivor. Kom knappt ut genom dörren för den hade snöat igen.
Fann åt bilen, körde fast på parkeringen, Leo kom och puttade loss oss, körde rally hem kom nätt och jämt upp på parkeringen hemma och sen somnade vi.
Moltas vägrade åka hem igår. Jag var tvungen att släppa kopplet för att ta mig förbi bommen som snöat igen, då såg han sin chans och kutade i ilfart tillbaka till deras lägenhet och satt och väntade på att någon skulle öppna dörren!


Klen bild på sötnosarna som låg och pussades hela kvällen igår. Haha - Midas öron!

Jag tror Moltas har blivit lite hängig sedan den där jävla kursen i onsdags.
Nästan -20 grader då vi också befinner oss i en riktig kallsvacka, sedan ska man in och prata skit och ingenting i en timma, hundarna fryser i bilen, sedan ska de ut och "aktiveras", fryser ännu mer.
Molle stod på två tassar i taget för han frös nåt så hemskt och bara såg på oss med den där hemska, vädjande blicken, så jag fick tillslut nog så då åkte vi hem!
Han brukar inte frysa ute när det är kallt, men då har vi aldrig låtit honom sitta i en råkall  bil innan och sen ut och stå -sitta i kylan. USCH!
Tur Danne jobbar natt hela nästa vecka så vi har anledning att slippa gå på skiten.
Seriöst, funderar någon att gå unghundskurs på Brukshundsklubben så är det mer värt att köpa en bok och läsa sig till kunskapen.
Jag ångrar bittert att jag anmälde... till valpkursen för ett år sedan som var bindande så jag fick komma med nu den kallaste månaden på året med det dubbla ekipaget hundar i en trång klubbstuga med tips som lyder; hitta det som fungerar bäst för din egna hund.
Yes!
Glömde att det var en kursavgift och sedan kom det fram till att man var tvungen att vara med i klubben så då blev det en avgift till, som jag absolut inte visste om! D Y R T!

Har lovat mig själv att nu är det absolut slut med den här människan, det är ju förfan synd om personen i fråga.
Måste hävda sig själv hela tiden för att få andra att förstå hur jävla bra den är för att inte glömma det själv.
Tragiskt!
Nu fick jag det ur mig också!


Tack Erika och Leo för igår, det var väldans trevligt, som vanligt med er!
Känns skönt att ha några som ni - som är som vi!














KOMMENTARER:
Erika

Tack för att vi fått så fina vänner som er! Som är, som du säger, precis som vi :)



Kramar i massor och tuuusen tack igen för igår! :D

Mia

Kanske ska svara på din kommentar också, trodde jag hade gjort det men.. :P

Ja, amstaff är förbjudna i Norge och Danmark, väldigt trist. :( Så Dewi kan inte bli Nordisk champion om vi skulle sikta in oss på det. :(



Tack för att du berättade hur det låg till med inoff och officiell när det gäller valpar. :)För jag blev bara mer förvirrad när jag läste om det på SKK.se ^^,



Ja, den 2:a april är det inoff på Frösön igen, ska ni ställa Moltas då? :)

Jag ska i alla fall ställa Dewi där igen, för vi behöver erfarenheten om vi ska på internationella i sommar.

Vad har ni för planer för Molle i sommar? :)

Mvh Mia

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: