Doftelidofta gott!

Två saker med mig som kan vara lite jobbiga ibland är; att jag alltid vill att det ska lukta gott i hemmet, och att det ska vara rent! Luktar det inte gott är det inte heller rent.
Så lite av det här tvångssyndromen gör att jag har väldigt svårt för allt som luktar gott. Doftljus, sköljmedel och parfymer, ja allt som luktar. Nyligen köpte jag mig en aromalampa och 14 doftoljor därtill. Men de riktigt dög inte.
Så nu kunde jag inte hålla mig längre, och eftersom Erika beställt Yankee Candles så måste jag också beställa!
Fast den här gången ska jag testa något annat än ljus.
Har ju redan ett ljus - Clean Cotton, och jag tycker det luktar godast om det bara får stå som det är.
Så jag tog och beställde en Electric Base, som man enkelt bara stoppar in i vägguttaget.
Och såklart Clean Cotton även den här gången!


Imorgon kommer äntligen gubben hem igen.
Han har varit i Junsele hela veckan, och han blir där även nästa vecka. Så vi får i alla fall ses, för sedan på lördag jobbar jag precis hela långa dagen och går av på söndag. Och sen åker han till Junsele igen. Och veckan därpå ska han till Sveg. Och idag ringde han mig och frågade om han fick åka till Borlänge veckan efter det. Tycker det var så snällt att han frågade mig först innan han skulle tacka ja till jobbet. Visst är det lite jobbigt när han är borta hela tiden, men jag skulle aldrig säga emot. För han vill ju vara ute och jobba, så jag ska vara glad att jag har en kille som älskar sitt jobb och att jobba.
Det hade ju kunnat vara helt tvärtom också. Om man tänker så.

Och på måndag börjar jag på skolan också. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det med tanke på hur mycket jag hört. Skolan är inte den bästa, men man får väl försöka göra det bästa av situationen.
Det är mer erfarenhet som fylls på i min meritlista och jag får mer lön, det är väl därför jag är tänkt att kämpa nu då.
Sen få vi se!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: