Praktik

Vad konstigt det kändes att komma hem utan att Molle stelben kommer framlunkandes och halvt sovandes mot dörren för att välkomna en! Han är med husse och fiskar. Hussen passar på då matten inte är hemma!
Nu har jag gjort en vecka på min praktik! Har ledigt imorgon då det blir helgarbete nästa helg.
Det ser jag fram emot! Känns faktiskt lite tråkigt att inte vara där i morgon... jag kan alltså sammanfatta det som så att jag verkligen trivs på min praktik och jag är så glad över att ha fått sommarjobb där också! Så snart ska jag gå en introduktionsutbildning.
Och ska vi gå fjorton steg längre funderar jag lite på att söka till Omvårdnadsprogrammet som startar i höst igen och läsa vidare till USKA... Det är ju ytterligare en erfarenhet jag kan räkna in i mina kvalifikationer, samt att fler dörrar öppnas för vad jag vill göra. Skulle det innebära att jag får fortsätta på min nuvarande praktikplats skulle jag tveklöst söka och plugga till det!

I morse kom pappa in till stan på lite ärenden. Vi var på Jula och köpte massa färg till garaget. Så i helgen blir det att åka hem till byn och hoppas på sol och sitta och titta på när fadern arbetar!
Sedan hittade vi present till faster som fyller år sista april! Så då ska vi skjuta raketer och elda brasa för hennes skull, som lillebror trodde när han var liten.





Såhär ser garaget ut, eller såg ut förra helgen.
Hur mycket som har hunnits med under veckan vet jag ju egentligen inte.
Och eftersom jag var hem förra helgen med kravet på att få en balkongsoffa gjord så gick det ju bort lite tid där också. Men bra som tusan blev soffan i alla fall och jag är mer än nöjd! Ska ta och fixa till den med dyna och kuddar imorgon när jag är ledig! Moltas älskar den och har legat ute hela tiden medan jag varit hemma och solat.














KOMMENTARER:
Jummi Von Minji - Herrljunga Största Blogg

fin blogg :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: