Brandlarm

Bara tredje dagen som jag jobbar på riktigt går brandlarmet på jobbet.
Sitter med kund och har nästan helt klurat ut en knepig uppgift. Larmet tjuter och folk börjar klä på sig och röra sig utåt. Jag förstår först inget utan tar de lilla lugna med min kund som faktiskt blir lite irriterad över larmet som tjuter. Som att jag rådde för det?
Säger att det är brandlarmet som tjuter, take it easy - att jag ännu inte ser några lågor. Lite skämtsamt sådär.
När jag nästen sitter där helt för mig själv blir jag lite stressad.
Snacka om att arbeta under press.
Det visade sig inte heller vara någon övning, som de flesta trodde, utan de var på riktigt.
Det kom rök från taket var det någon som trodde sig ha hört att det kunde vara. Kanske.
Brandbilarna kom på plats och de kunde inte göra mer än att skicka in oss för att jobba igen.
Vi fick oss en halvtimmas frisk luft helt enkelt.

Men vad hade man gjort om det varit på riktigt? Kopplat bort kunden för att rädda sitt eget fläsk och skinn, eller är man så serviceminde så man stannar kvar och uträttar det man ska?

Just nu känns det så himla skoj att jobba, så jag har beställt några saker från Junkyard!


En superfräck Billabongväska!


Kawasaki skor


En WeSC vårjacka


Och en självklar Nikita t-shirt!

Gubben fick ett par LRG jeans också men det var mindre viktigt.














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: