Ledig

Det är nåt helt otroligt vad man lär sig att använda de lediga dagarna när man har jobb!
Idag har jag rensat avlopp, slipat och oljat in ekbarbordet i köket, har nu tvättstugan och ska snart till att slita ut dammsugaren och gå ett varv med golvmoppen.
Men nu sitter jag lite och lyssnar på Infected på Spot. Saeed, grymt bra!

Igår när älskling ringde hade han något roligt att berätta.
Det är så att han och Joel är de enda på Waplan som arbetar med Kavitation, låt Wikipedia förklara;

Kavitation är uppkomsten av kaviteter (hålrum) i vätskor i form av bubblor där vätskan övergått i gasform genom att det statiska trycket i vätskan sjunker. Vätskan "kokar" d.v.s. övergår lokalt i gasform. Kavitation förekommer aldrig renodlad utan är alltid en blandning av gasbildning, inlöst luft i vätskan som frigörs och expansion av inblandade luftbubblor i vätskan.

Om jag sammanfattar så blir det kavitationsskador, alltså typ hål i löphjulen, tror jag, som de då slipar ur och svetsar igen.

Nu är han nere i Gävle och de har fått lära sig grunderna i att inspektera.
I framtiden ser arbetsledaren för det där kavitation att de två ska benämnas som experter, och därmed också vilja påverka deras löner.
Det innebär att de kommer få en sjuhelvetes massa utejobb då det inte är många som bedriver kavitationssvetsning i landet, och blir det då en expert-titel och montageledaransvariglön så ska jag be om att få jobba mindre timmar och sen köpa en Esther.

Men roligt älskling, jag är så stolt över att du är så duktig!












KOMMENTARER:
Erika

YAY! Det lät kul för er! Precis lagom till flytten också! :)



Kram!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: