Damhockey

Såhär tycker jag. Nu. I vanligare fall brukar jag inte bry mig så hårt om könsfrågan i sport.
Tjejer måste ju också ha rätt att få utöva något, visa sig vara bra på något.
Det minns jag bara av den tiden då man själv spelade fotboll, hur frustrerande det var att höra; tjejer ska inte spela fotboll.
Herrarna är ändå dominerande i nästan allt förutom konstsim. Och längdsidor.

Men nu är det OS. Damhockey. Kan de bara inte få stå på text-tv:n istället vad resultatet blev?
Jag satt och tittade nu. 7-0, 8-0...12-0. Makeup och läppglans under visiren. De kan ju inte ens spela!
Passningarna når aldrig fram, de kan inte skjuta, missar, tabbar.
De får inte tacklas och helst inte åka nära varandra.
Tv-tid är vad Damhockeyn tar.

Så jag vred om och tittade på Gladiators istället!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: