46 mil tur och retur

För vadå? En svetskabel som någon drulle på Waplan glömt att ta med sig till arbetet i Åselse.
Danne ringde i går och sa att vi skulle ut och åka bil. Men han sa aldrig hur långt!
När drive-innen på Max närmade sig förstod jag att det skulle bli en längre resa.

Gps:en förutspådde att vi skulle vara i Åsele 19.15. Vi började åka 16.
Det stämde rätt bra det där med tiden, förutom att när målet Åsele kom så var vi mitt ute i skogen och det fattades ytterligare två mil.
I Dorotea började helvetet. Vi hade blivit varnade av far att det hade snöat Hoting- och uppåt. Där började vinterlandskapet. Snö på vägen och i träden, det där man inte ens vågar drömma om.
I Åsele var det självaste julafton. Typ fyra decimeter snö och allmänt jävla jävlig väg.

På hemvägen regnade och snöade det, och det var minusgrader.
Där vid nio-tiden var man inte så happy. Gps:en visade att vi skulle vara hemma 22.48.
Det ändrades senare till 23.00. Om medelhastigheten var 70 så var det bra!
Fruktansvärt halt var det! Det spann på femmans växel, och vi hade en stor flakbil också.
Och det var bara stora lastbilar i farten. Läskigt!

Men det var kul.

Idag har jag sökt ett jobb.

Men som sagt, jag har ju semester nu.














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: