Skjuter upp

210 kronor är långt ifrån 157 miljoner. Och eftersom det inte blev några miljoner så skulle jag ju söka jobb på Svd var det sagt ja... men jag är en sådan om skjuter upp...
På måndag kan jag söka. Eller så ska jag inte ens söka de, ska kolla upp ett annat.
Men ett företag där man ska sitta och sälja där de bara är ren provision tycker jag låter så fruktansvärt oseriöst, och mamma tycker så synd om mig.
Hon säger att jag får komma hem och jobba så pass att jag har rätt att stämpla, låter väl najs?
Eller så ska jag vänta och kolla vad en jobbcoach kan göra för mig.

Jag har börjat fundera på Fritidspedagog. Ett arbete som det kommer vara fina utsikter för i framtiden.
Men jag som inte ens gillar barn så mycket, men kan kan väl lära sig älska dom.
Precis som med de där bearnaischipsen. Det jobbet verkar så varierande.
Men 3.5 års utbildning, rena självmordet för mig.

Idag har jag varit med mor och far. De var in en sväng till storstaden för att laga lite tänder.
Jag, så hurtig som jag är gick ända in till tandläkaren och satt där och väntade och fick ont i alla tänder.
När pappa höll på snöra på sig skorna stod jag vid dörren och väntade.
- Hörredu dra in magen, censorn för dörrklockan sitter där, sa pappa.
Då hade jag stått så länge och eftersom magen bröt strålen så hade ringklockan ringt hela tiden.
Det tyckte jag var kul!

Danne var rolig i går natt också.
Jag kunde inte sova. Konstigt när man går och lägger sig 22.30, vaknar 05.50, sedan går och lägger sig igen så fort Danne åkt iväg på jobbet och då sover till fram emot ett-halvtvå.
I alla fall. Jag låg där i alla mina tankars funderingar och släppte en liten lagom ljudlig prutt.
- MEN LINN GE DIG FÖR FAN!
Mitt i natten, en sovandes Danne reagerar på min fis?
Jag bad om ursäkt sådär gulligt och han mm:ade till svar. Sedan sa han att han inte orkade berätta, men att det i alla fall brann på köksbordet och jag bara stod där och försökte blåsa ut ljusen som brann, men jag var så mesig och så hade jag haft en papperstuss som fladdrat på tungan.

Ehh jaa...












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: