Chips i mikron

Igår kväll när jag satt och hallucinerade om chips, strips, friterat, olja, potatis... då kom jag på att jag läst någonstans att man kan göra egna chips i mikron!
Lättare sagt än gjort, aldrig prövat, måste prövas!
Upptäckte då att det inte heller fanns någon bra info på nätet angående ämnet, så här får ni det numera
mikrochipsproffsets
tillvägagångssätt:


Potatis.
Osthyvel, kniv, hushållsassistent, rivjärn, använd det som känns mest bekant för att undvika akutmottagningen.
Olivolja.
Smörpapper.
Salt och eller annan krydda, jag använde bara salt.
I Mikron, på högsta effekt i 4-7 minuter. Man får vakta dom i slutet märkte jag.

Tvätta potatisen och låt gärna skalet sitta kvar.
Skiva dom i hyfsat tunna skivor.
Man kan lägga chipsen direkt på en tallrik som man smetat ut olja på, men jag har kommit på en något smartare idé sedan alla mina chips brände fast hårt i tallriken.
Klipp ut ett smörpapper som är ungefär lika stort som tallriken som finns i mikron, eller en annan tallrik.
Doppa alla chips i en skål med olja istället, krydda lite och rör om och smeta ordentligt.
Lägg ut dom på smörpappret och in med dom i mikron på högsta effekt och håll koll på dom!

Det här passar en som är som mig, beroende av chips, alldeles utmärkt när man inte vill köpa en hel påse för massa dyra pengar i affären.

GOTT!












KOMMENTARER:
Richard

Smart!

Det måste jag testa!

Tack för tipset :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: