Kenny Begins

Det var fullt på Bowlinghallen hela dagen igår. Idag skulle det finnas lediga banor.
Vi kom på att vi skulle dra på bio istället, Jag, Daniel, Ante och Josephine.
Det blev Kenny Starfighter, min barndomshjälte. Och inte var han sämre nu då vi båda blivit åtskilliga år äldre.
Den var rolig och absolut ingen besvikelse. Alltid brukar "uppföljare" vara sämre, men inte den här gången måste jag säga.
De otroligt kassa effekterna var nästan de som var bäst, det är ju Kenny!
Roligt var också att man fick se hans familj, Lenny och Jenny. Gissa vilken Lenny spelades av? Ingen mindre än Björn Gustafsson! Massa andra roliga kändisar var med, därav Johan Glans och Sissela Kyle.

Skitkul film, men jag förstår mig inte på folk som går på bio!
För det första måste man sitta rakt upp och ner i en trång stol med ett huvud framför sig så man alltid missar lite av texten. För det andra så blev jag så jävla le på bioduken. Vänster sida var så jävla oskarp så egentligen skulle man inte behöva betala för att få se sådant skit. Så värdelöst! Höger var bra, men vänster, katastrof - som Tony Irving skulle ha sagt.

Ljudet var också kasst. Ne, Bio Regina säger jag bara! Här ska man betala fullpris för att gå på "riktig" bio, och så får man anstränga sig för att höra och rikta elaka blickar till fjortisarna bakom då de sitter och stör.
Jag tänker aldrig gå på Filmstaden i Östersund.
Jag ska trotsa IPred lagen och ladda hem.
En skön soffa, godis och chips i skålar, inget jävla prassel, en myspys filt och inga åtsittande jeans. Ljudet bestämmer man helt själv över och skulle colan tränga på kan man pausa och göra sina behöv.

Annars "bra"...












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: