Fejksolen skiner

Solariet på Bygdegården går varmt. Småflickorna är där varje dag och 10-kronorna bara sprutar på affärn.
Eller jag överdriver, men nästan så har det varit så. Kanske.
Jag är skeptisk mot solarier, cancer och hela den faderullan, men idag var faktisk första gången jag solat fejksol för iår!
Är redan nog brun tycker jag själv, men de där kritvita ränderna efter första brännan i april sitter kvar och då rekordvärmen för juni var igår under middagen, 12 grader, så är mina ben vitare än Dannes armhålor!

Idag slogs värmerekordet, 19 grader i solen som bara förmådde sig stanna framför molnen i en dryg timma. Skitmoln och skitregn!

På affären idag då jag stod och inte hade något att göra, precis som vanligt alltså, såg jag en ölflaska i ölbacken. Där stod det om Jämtlands presidenter. Yngve Gamlin, 1963-1983. Moltas Eriksson, 1983-1988 och Evert Ljusberg, 1988 till än idag!
Moltas är namnet min kommande bulle!
Det var bara det jag ville komma fram till!

Moltas












KOMMENTARER:
Madde

Hur kom du på det namnet?! Värsta fint och annorlunda :O :D

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: