Och mycket riktigt

Jag hann knappt inandas storstadsluften innan vi befann oss på ett kebaberi. Daffys, jag har sagt det förr, och jag säger det igen, fan, inget annat än Kebab City!
Det var en som blev så sugen på pizza, fast än att vi alla tre suttit och suktat efter en riktig kebab med goda strips och riktigt lökig sås. Därför blev det Daffys. Väl där blev det andra tankar, och den pizzasugne skulle ha sig en babrulle helt plötsligt.
Jag åtminstone skulle ta en pizzajävel, för det var det vi var där för!
Kebab äter man på City, pizza på Princess i Lugnvik! Deså! Så vad vi gjorde på Daffys kunde man fråga sig.
Efter en ovanligt lång väntan ute i solskenet pep den lilla runda, och vi gick allesammans in för att hämta vår mat.
Jossan var förståndig, hon satt och åt en sallad, så hon fick sitta kvar ute.

Och det värsta av allt inträffade. Min pizza, ost, skinka, räkor, lök, bacon, tomater och kronärtskocka var inte mer än skinka och tonfisk!
Jag orkade inte säga till heller, först skulle jag förklara det för turkarna, och innan de skulle till och fatta något skulle mina matkompisar vara mätta och belåtna för längesedan, och innan den rätta pizzan gräddat klart vore de hungriga igen. Jag införtalade mig själv: vem vet, tonfisk kanske passade sig bra på pizza.
Det kan jag lova att det inte gjorde!  Nu vet alla det. Punkt.

Ångesten fanns inom mig hela tiden, varför valde vi inte Kebab City istället? och Danne fick i råga på allt ta emot allt gnäll.

Tonfisk?!












KOMMENTARER:
★ Cat Powers

Men jag kan minas en gång i tiden att du gillade Duffys, eller? =) Typiskt förståndiga och vara så.. förståndiga :P



Har du inte läst min blogg? Tonfisk är utrotningshotad ju! :O fast det är såklart ditt val (eller i detta fallet pizza killarnas val xD)

Madde

Gott med tonfisk ju :D! Mjaooouuw

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: