Framtiden

Jag känner mig stressad. Vart är mitt hus, min trädgård, mitt fasta och helt fantastiska jobb med god inkomst och förnöjelser?
Vart bor vi? Kör vi en bränsleslukande Landrover och lever vi överklasslivet i en timrad kåk vid sjön?


Lanrover LRX

Oavsett om vi hamnar i en sunkig enplansvilla i Nälden med ett potatisland där kråkorna regerar och vår Volvo knappt får plats på uppfarten så är det nu en lång strävan.
Jag måste skaffa ett jobb. Vi måste köpa ett hus. Jag vill ut ur stan, bort från lägenheten!
Forma om mitt liv och allt omkring. Kunna drömma, planera och göra saker. Jag blir frustrerad.
Jag längtar till den dag jag har en egen uppfart att skotta, rensa ogräs från. Körsbärsträd att sitta och vakta med luftgeväret.

Det är nu jag ska ta en dag i taget och inte tänka fyra veckor framåt. Det är nu jag ska börja leva, nu när skolan äntligen är över.
Men jag har planerat ända fram till min pension.
Till och med hur vardagsrummet ska se ut.

Nu har jag sökt McDonalds, jag känner hur mitt liv börjar ordnas upp!













KOMMENTARER:
★Cat Powers

Hej Linn!

Jag har mestadels sökt lagerjobb, butiks jobb och städjobb. Det är jättesvårt i både Skåne och i Göteborg men jag har märkt på bara ett halvår nu att det blir lättare och lättare att få jobb. Tyvärr i skitjobb men det är alltid pengar.



Det är nog mer jobb längre ner i Sverige dock, en bekant bor också i Östersund och hon säger att det är en guldgruva i Väst jämförelse.



Åh jag har också vuxen ångest, speciellt när man tänker på allt man vill ha + pensionen. Men jag håller tummarna att du får jobb snart vännen! Det är bara att hålla ut, gå till arbetsförmedlingen så kanske dem hjälper till!



Flytta är bra, tycker iallafall jag. Det är viktigt att röra på sig och se nya världar.



Puss! <3

Madde

Haha (Y)! Ja jag vet till och med vilket toapapper jag ska ha brövid gubbens aftonblad på dasset när vi är 75 ;) hahaha xD

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: