Another Greger

Vår förra bokskorpion Greger avled i sin tändsticksask för nåt år sedan. Om det var lillebroderns entusiasm över att det var en skorpion som orsakade hans död är ännu okänt. Vi hade svaga föraningar om att Greger skulle gå en sakta men säker död till mötes i lillebrors rum, där han och hans tyrannkompisar utförde diverse experiment på honom.

IDAG hittade jag en ny Greger. Den här är mycket större och ack så stark han är! Jag har matat honom med lite macka nu, så hoppas han känner sig lite piggare. Jag hittade faktiskt honom i mina trosor, så jag kan tänka mig att han är lite omtöcknad.


Såhär ser Greger ut, men han är lite ljusare och har långa ståtliga ben.
Enligt Wikipedia står det att Greger tycker om att jaga boklöss, hoppstjärtar och kvalster.
"Bokskorpionen kan krypa baklänges." Impad?
"Alla klokrypare har de typiska klorna och åtta gångben." -Och inte 12, som jag svarade på Buzz!

Another Greger in tha house!
Nu ska jag gå och se efter om Greger är sugen på lite yoghurt!












KOMMENTARER:
Anonym

Men nu får du väl ge dig, syster. Det var så att Greger blåste bort när mor hade lagt tändsticksasken på fönsterbrädan en solig, men ack så blåsig sommardag. Inga experiment, inga otrevliga attacker eller skrämselstrategier.

annika

Svar: Jadå det blir han säkert, han är som sagt rätt tuff, klarar mycket. Nej det är det värsta jag vet när folk kommer fram och säger : men han rör väl inte på sig i onödan, såna kan väl inte gå så långt. Usch vad jag ogillar sånt folk.. Frank älskar ju att springa i skogen, där är han snabb som tusan, men visst han sover ju gärna till runt 10 tiden, längre också ibland. Men det är en aktiv hund, tycker jag i alla fall. Ja Frank har ju haft lite otur med sjukdom men IF har ju faktiskt betalat allt som överstigit självrisken. så det har dom varit bra, vet inte om den är den billigaste eller bästa eftersom vi aldrig testat någon annan. Åh gud vad kul, det är så roligt när man längtar tills man får hem den och när man väl får hem dom så släpper man ju dom aldrig. Ha det så bra. Roligt och annorlunda inlägg förresten :) kul att läsa om greger =)

Madde

wtf?! eww ! x)!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: