Kladdkaka på den!

Igår var det dags för filmkväll igen. Martin ringde och hade allt planerat, han hade hyrt två filmer; Be kind rewind och glkochrsoorngrs. (Jag hörde inte vad han sa.)
Emelie, Cissi och hennes pojkvän var på, de skulle bara äta.
- Ja vart ska vi vara då? frågade jag.
- Hos dig!

Så mycket annat till val fanns inte än att baka en kladdkaka så som de gamla traditionerna tillhör.
A Clockwork orange hette filmen. Jag kan förstå att det med tandställning inte är världens lättaste titel att uttala.
När jag nu tittar upp den på IMDB tappar jag nästan näshåret då jag ser att den har 8.5/10 i betyg. Den ligger på 48:e plats på top 250 listan.
Whoooot?!
Nominated for 4 Oscars. Another 5 wins & 12 nominations...
Seriöst?
I över två och en halv timma satt jag och väntade på att den skulle ta slut.
Kladdkaka på den!
Men alltså, vad är det med filmen som gör den så bra?
Känd regissör... Stanley Kubrick... Men SEN DÅ?!
Den som kan tala om det för mig får en kladdkaka, med eller utan mintsmak!

I över två timmar satt jag och saknade Thomas och hans dissar som jag bara kunde föreställa mig skulle hagla över denna film. Men istället fick jag sitta och stå ut med dessa dialoger och ordspråksgåtor.  Jag hann inte ens läsa under  texten. Och så skulle han ha gjort mig sällskap att svulla kladdkaka då de andra tycktes bli skräckslagna över den sockersmörblanding som låg på bordet och frestade.

Efter apelsinfilmen var vi alla så pass förstörda så vi var tvungna att ta en kort återställare, Livvakterna som sändes på tv. Kort därefter gav vi upp filmtittandet och var och en reste hem till sig igen.

Så idag på skolan tog jag med en bit kladdkaka till Thomas.
Kladdkaka på det!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: