Mössprovning

Student 2009. Wargentin. Östersund. Mp3a, absolut inte Mp06a som Jämtlands Gymnasieförbund döpt om vårt program till. Jag tror banne mig alla sket i den idén. Mp3a, inget annat!
Läder, ekologisk bomull, siden, band, guld, silver, pins, överdrag, knappar. Snacka om att krääääma pengar ur en!

Jag är skeptisk som fan till studenten. Det är en statusgrej.
De flesta tjejer har planerat sin studentklänning sedan i 9:an och det finns även de som drar till med egensydda specialare med tyg från Thailand!
ORKA!
Det är inte bara klänning. Det ska bokas smink och håruppsättningar. Man ska ha någon att gå med och allt annat helvete.
Jag hade en kriterie, och det var att pappa skulle vara klar med sin Ford, då skulle jag ta den, och det har jag sagt sedan första året på gymnasiet. Ingen Ford, inget studentfirande!
Vadfan, jag tänker ändå verkligen inte vara med denna speciella dag! Som inträffar en gång i livet. Jamenvafaan!

Mössa blev det. 1000 spänn för en Diamantmössa som ska hänga på en spik i garderoben.
- Det blev en dyr mössfan, så jag måste nog jobba i helgen...
- Vi betalar mössfan, men klänningjäveln får du betala själv!
- Jag ska inte ha nån jävla klänning!
(SMS:ade med far)

Minne kallar vissa det. Min skolgång vill jag helst av allt bara glömma.
Gymnasiet har varit ett rent helvete och jag kan inte förstå att jag fortfarande är kvar och att jag får bidrag!
Jag hade hellre velat haft examensmössa från 9:an på Cederberg. DÄR hade man det roligt! Det vill man minnas.
Men fan inte Östersund.


Grrr! Fast pappas är hetare. Blå och dessutom en GRAND Torino.
Ford Fairlane Grand Torino GT -72












KOMMENTARER:
Kristoffer

haha din smskonversation med Lasse var ju för härlig :D

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: