Temadag

Hela onsdagen är en ända lång temadag. Hade jag varit i fullkomligt normal balans hade jag stannat hemma den här dagen och myst ner mig i soffan med en massa film, men inte idag.
Jag gör allt för att få tiden att gå lite extra fort, då kommer älsklingen hem snabare och så har jag faktiskt även insett att jag har det rätt kul på skolan!
Tänka sig att det skulle ta nästan två år!
Första delen av dagen har vi någon livserfarenhetstjosan. Då ska jag gå och lyssna på yrket journalist och sedan reklam-något. Går man media passar det inte så bra att gå och lyssna på skogshuggare, även fast de kanske skulle vara intressantare. Nu tänker jag bara på en sak, och det är att göra allt för att få min framtid så ljus som möjligt med små verktyg på vägen!
Har redan (läs snart) läst ut Börja skriva som är kursboken i Text A.

Andra delen är Livskvalité. Bara ordet för en ju genast till idrott och hälsa, och det var juust precis det de var också. Men tydligen ska vi bara se film och lyssna, så jag hoppas vi slipper röra på oss. Jag rör mig inte på skolan, men på fritiden går det kanon! Jag tror att jag behöver gå på den här grejen, så jag hoppas fan att närvaron tas! Den brukar ha en förmåga att aldrig göra det då jag väl är med.

Annars då? Mitt bonsai träd har drabbats utav rotmask. Det låter fruktansvärt och det är det också! Små, små, pyttesmå larver som slingrade sig i jorden. Och detta upptäckte jag inte förrän jag dränkte blomman i gulsåpa, de tyckte de små kräken inte om så då kom de upp till ytan. Det var orsaken till att trädet helt plötsligt tappade alla sina blad, utom tre.
Nu har jag gjort snart allt som står i min makt så jag antar att trädet är dött nu. Var ju synd. Det var fint de första veckorna, men sedan råkade det sakteliga dö ut mer och mer.
Jag har läst till mig att det är bananflugornas larver. Även fast jag inte har bananflugor hemma.
De äter upp roten och bonsaiet ser inte så kry ut vill jag lova, Önskar jag upptäckt det tidigare...

Nu måste jag hurra på mig, ska ta tidiga bussen in var det tänka, ja...












KOMMENTARER:
Luna

Det är svårt att veta sådant! =/ tyvärr..

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: