När samvetet får tala!

...Så blir torsdagarna automatiskt till en sådan där mysig hemmadag där man kan ägna sig åt att göra läxor och allt annat som skulle vara praktisk att få gjort, eller så kan man göra som jag och inte göra ett enda skit! Bara ta det lugnt och njuta utav härligheten!

Jag håller faktiskt på lite smått på med filmkunskapsgrejen tills imorgon då jag ska redovisa en film. Men jag har inte lyckats välja någon än. Det blir nog I'm not there ändå i slutänden.

Då jag nu inte gör det jag ska göra egentligen så sitter jag och gör efterforskningar på Rockgruppen Joy Division istället. Jag har laddat hem några låtar så jag vet ungefär vad det handlar om. Jag ska ju på Regina imorn igen och se filmen Control med Martin, kanske! Om inte annat går jag med Danne och om nu Krille skulle med. Mysigt!
Control är vad jag vet än så länge en film som den värlsberömde rockfotografen Anton Corbjin gjort. Den skildrar Ian Curtis korta och intensiva liv på 70-80-talet tror jag. En svartvit rulle om han som tog sitt liv. Intressant må jag säga! Ser fram emot den imorgon!

Gällande mitt projektarbete så ska jag nog göra en animerad film. En animerad film i stil med den här otroligt häftiga men simpla videon jag hittade på Youtube!


Oxygene IV med såklart Jean Michele Jarre ;) Se den!

På tal om nedladdning så ska jag och Charlott ha våran debatt FÖR fildelning på måndag, kom men länktips på allt nyttigt jag kan läsa om det!

Tvättstugan kallar!














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: