Linns guide till ett (miss)lyckat hemmaspa!

Jag kunde inte förmå mig något bättre efter denna slitsamma dag än att skämma bort mig själv med ett mysigt hemmaspa!
Efter en lång hård dag med ett nationellt prov och ett hårt arbetande team på mediekommunikationen så var jag helt slutkörd. Jag kom på i sista stund att jag skulle ta och fixa mitt eget spa och rena min trötta kropp från depressionen och allt annat joks.
Satt och letate upp den bästa (och billigaste) kuren för trötta, slitna kroppar. Eftersom jag nu inte har alla dessa eteriska oljor och vaniljstänger och extrakt så fick det bli ett recept med en banan.
Jag skulle även slänga till med en härlig, återfuktande ansiktsmask och en kur för mitt slitna, torra hår. Jag är för snål för att klippa mig, och klipper jag mig blir det kortare, så inpackningskurer, here I come!
Ett härligt honungsbad skulle få min kropp att bli babystjärstmjuk.
Tände ett ljus i min ensamhet och mådde jättegott och hörde endast några polissirener och skottlossningar genom toalettdörren. Bilar som totalkraschar och människor som svär. Hektiska biltutor och ganska tråkig barmusik.
Danne märkte inte att jag var borta på ett bra tag, han är så inne i sitt spelande.
Tillslut hörde jag honom ändå resa sig upp för att gå ut i köket och leta efter mig. Ana om han blev besviken över att hitta mig liggandes så oskyldigt i badet med en påse över huvudet för att vårda min bananinpackning, banan i hela ansiktet, en tom burk honung låg flytandes i vattnet. Bananrester som börjat bli bruna prydde hela handfatet och det fula kakelgolvet, honungen hade runnit utefter badkarskanten. Han trodde jag gått för att göra i ordning något gott och smaskigt åt honom. Stackaren!

Sagt som gjort...så nu, tre bananer och en burk honung fattigare sitter jag här. Skitbesviken!
Nästan lika besviken som Danne blev då han upptäckte att de bananerna jag jävlades med att mosa inte skulle bli någon smaskig banan-chokladmojs.

Resultatet? Ja, förutom att mitt badrum har bananrester ända upp i taket, bruna, små klippa klumpar som dinglar så svider och stramar det i ansiktet och jag har fortfarande kvar banan i håret. Honungen i vattnet gjorde ingen skillnad, det smakade bara lite extra gott. Om inte fastnar allt damm i sängen på mig som en hundhårsroller. Mitt torra, slitna hår blir definitivt inte kurerat av denna hemska häxkur. Never ever try to try this! Jag trodde det bara var att skölja ur lite lätt, men nej då. Banan är ju strävt som fan, (i all afall om du tar en omogen, det stod att man skulle ha en mogen i guiden, men jag orkade inte vänta) så det satt fast hårt och håret kändes lika strävt som en kattunga, mothårs. Efter 30 minuter hade jag fortfarande inte fått ut all banan ur håret. Det såg ut som att någon gått och lagt en spya och det hängde bruna, vita äckliga klumpar, som dessutom luktade spya desto mer jag tänkte tanken. Jag shamponerade håret ett antal gånger och hade i mängder av balsam.
Ska bli spännande att se hur det ser ut då det torkar. Lär ju lukta rutten banan hela jag!

Lärdomar utav detta då?
1: Kamma igenom håret innan, och se till att, inte som jag, ha mängder utav stylingprodukter i innan.
2: Ta en mogen banan!
3: Mosa den som fan!
4: Skit i hela spagrejen!

Imorgon ska jag testa ett filmjölk och apelsinspa ;)












KOMMENTARER:
Pees

Lyckat ;) hehe.

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: