Kebabrulle utan sås!

Igår kom älsklingen äntligen hem!
Jag tänkte ställa iordning korvstroganoff till honom som han älskar så mycket, men just precis i förberedande stund kom jag på att löken fattades. Han var då på väg hem och åkte in och handlade en lök.
Väl hemma med löken så orkade jag inte ställa mig och koka ris, steka korv, fräsa lök, smaka av osv osv.

Så det blev välbekant Daffys. Där inne var det mycket folk i kön och turkarna såg ut att ha full rulle. Danne skröt bara om kebabrullaran nere i Gävle, att de var mycket bättre än här uppe. Sedan kom han på att Nyman sagt att Kebabhouse hade godare rullar än nere i Gävle, och tro det eller ej, men jag och Danne har aldrig ätit kebab från Kebabhouse tidigare!

Och det gör vi fan inte om heller. Fick påsen med folielindade kebab"rullar" och letade någonstans att sitta. Det blev tillslut Yrancampingen där vi slog oss ned vid sjökanten.
Redan första blicken ner i påsen var en besvikelse. Dessa kebabrullar såg mer ut som kebabplattor. de var pyttesmå, inte större än en handflata nästan. Brödet då, ännu värre! Torrt, jävla vitt vanligt tunnbröd. Eller inte ens tunnbröd, det var något torrt, satans mjöligt äckel. Kebabköttet däremot var faktiskt gott. Jag skämms över att säga det då resten av kebaben verkligen sög, men köttet var gott och välkryddat. Det var rikigt kött också, inte något nedfryst, upptinat, påvattnat skit, nejdå!
Vi satt i eftermiddagssolen och njöt utav den första riktiga sommarvärmen.
- Vart är såsen?
De jävlarna hade glömt såsen. Och det var inte en kebabrulle som skulle vara utan sås, för de frågade verkligen vilken sås vi ville ha. Vitlök ofcourse! Men vart i helvete höll den hus?
Vi åt oss igenom hela det torra brödet och mängderna utav rödlök hamnade i vattnet som måsarna tacksamt tog emot. Men ingen sås. Så tragiskt värdelöst.
Jag satt och fällde tårarna i takt med att flottet droppade från brödet och ner i det gröna gräset. Skämt åsido, men vi skulle mycket hellre ha tagit en kebab från Daffys.

Aldrig mer Kebabhouse; ni suger verkligen. Glömma såsen? Och 70 jävla spänn för en liten torr macka innehållande lite kött? Nope, never more!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: