Idag har inte varit en kul dag.

Det skiner ju sol och är fullständigt sommar, så varför ska jag klaga egentligen?
Gick in till skolan i morse. Tog på mig mina fina skor, de som är lite för trånga men ack så mycket snyggare än mina vinterskor. Jag fick skavsår fastän jag plåstrat och plåstrat, redan innan jag kom utanför porten till trapphuset.
Gick och pinade de 30 minuter det tar att gå in till skolan. Gör så ont!
Sedan hade jag min muntliga redovisning om min film I'm not there och det gick skitdåligt. Jag hatar att ha muntliga föredrag! Har ingen aning om vad jag svamlade om men det blev nog bra. De insåg nog att jag tyckte filmen var intressant, för det är de enda ordet jag har i minne om att jag sa... cirka 13 gånger under fem minuter!

Sedan har jag pinat på med mitt skavsår. Fast nu var de på tre ställen. Båda hälarna och uppe på lilltån som, mysko!
Åt lunch, korvstroganoff som det var bra mycket lägre klass på än min delikata korvanoff! Sedan gick jag raka vägen till de sakerna jag skulle uträtta på jobbiga staden.
De där tofflorna tänker jag inte köpa. 500 spänn för något Danne kommer ha en gång och sedan aldrig mer. Han klarar sig gott med sina ullstrumpor och adidasskor. Nje, han ska få ett par shyssta shorts istället!
Tänkte att jag skulle gå på Sporttjänst och köpa de där fina pumaskorna, men tro på fan de var helt slutsålda.
Så då hade jag gått hela den biten till ingen nytta, genom hela stan till och med!
Passade på att gå förbi två skoaffärer till, men jag som är så intresserad av skor gick mest med händerna i fickorna, såg sådär lagomt uttråkad ut och kom därifrån ungefär lika snabbt som jag kommit in.
De är så fula skor man ska ha nuförtiden. Ne man ska ha med sig Danne, han är mer skoälskare än mig och jag är tamejfan kvinna!

Gick ner till Hobbyboden för att fråga om sommarjobb. Hur tror ni det gick då? Nej som vanligt, det går skit för mig! Börjar sakta inse att det blir hembygden för mig och denna hemska jävla affär! Dessa jobbiga kunder och alla frågor. En kassaapparat för oika ändamål. Fan jag dör nästan hellre!

Träffade födelsedagsbarnet Shöbba en sväng... sedan fick jag stå och vänta på bussen i 20 minuter, för tro på fan jag precis missade en! Och i denna värme skulle jag ha velat gå hem, men icke, mina hälar måste få kureras.
Så iprincip inget har gått bra för mig idag...
JO! Danne har fått sina sommardäck med kromfälgarna till gambil'n nu, så äntligen slipper man oroa sig för ännu en böter ;)

Astronaut...













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: