Skriver om söndagen

Det är inte vanligt, eller jag måste nästan påstå att det aldrig händer, att jag och Daniel stiger upp och är ute före klockan 10.00 på en söndagsmorgon. Men tro det eller ej så var vi ute ett bra tag före det till och med.
Svängde in på OK och tankade, de hade inga mackor. Konsum, inga mackor, Statoil i Mjälle, inga mackor. Det finns inga mackor ingenstans! Macktorka då man behöver dom!
Så det fick bli en klen french hottog till frukost.
Dagen var så perfekt, solen sken, inte ett moln på himlen. Bilen var stekande varm. Det var plågsamt att sitta och se ut genom de nedvevade rutorna på alla öppna jänkare som gled förbi med vinden i ansiktet. Där satt vi med nedsvettade rövar mot de varma, mörka plysch sätena.
Skivan som jag brännt ut med bara Dizzee Rascal låtar kämpade sig överhettad runt, runt i stereon.

Vi rodde en bra bit med båten. Eller jag rodde. Vattnet låg spegelblankt och båten gled fram. Mina axlar sved av den värmande solen som stod mitt och högst upp på himlen.
Sedan slog vi läger vid en sandstrand. Bredde ut en filt på alla svarta myror och åt upp alla nedsmälta chokladkex.
Jag räddade dessutom livet på Danne. Han hade nämligen den största, äckligaste, hårigaste spindel jag någonsin sett på sin axel. Jag tog sandalen och drämde till honom. Fy fan vad hemskt det var. Danne var däremot väldigt tacksam.

Det var också då som solen gick i moln. Det blev kusligt svart och vågorna blåste upp. Danne fick ro i motvind. Jag satt och inbillade mig att jag skulle dö. Tänkte hela tiden på alla historier om folk som drunknat då sjön helt plötsligt blåst upp. Sant så sant. Där satt vi i en liten ynklig båt och rodde mot de stora vågorna som slog upp mot fören. Vattnet var helt svart. Läskigt!

Eftersom vi överlevde båtturen så åkte vi till Waplan. Danne skulle svetsa klart en gigantisk kamin som skulle ner till Gotland. Lättare sagt än gjort. Någon gång efter 22.00 kom vi därifrån. Hungrigare än allt annat så blev det McDonalds på hemvägen. Då kanske ni förstår hur hungriga vi var. Vi hade endast förtärt några kex efter den där korven. Druckit några flaskor hallonsoda. Jag hade hållit värmen inne i den kalla verkstaden med några koppar varm choklad, kaffe, chococoffee och capuccino. Det var tydliga tecken på hungersnöd. Yrsel och magsyra, illamående och trötthet.

Jag HATAR donken! Det blev drive innen och en skitäcklig McTasty eller vad fan den heter. Usch fy och vidrigt blä vad äcklig den var! Inte ens Coca Colan lyckas McDonalds med!
Till och med måsarna ute på parkeringen fick kämpa för att få i sig resterna utav de kletiga hamburgarna som vi kastade ut genom bilrutan.
Pompan som smakade fisk tyckte de om åtminstånde.
En mås hade bara ett ben, den var det synd om. Måsen som fått i sig mest orkade verkligen inget mer, men ändå skulle den vara där och jävlas. Såg så roligt ut då den enbente stod och kämpade åt sig maten, så kom den feta och knuffade omkull honom. Sådär ondskefullt också.
Ne det var kul.

Idag är jag trött som fan! Därför jag inte orkade gå på skolan för att inte göra något.

Dizzee Rascal ffs!


Cykeln som jag hade som enda tidsfördriv Cykel
Jag hade inte så mycket att göra på Waplan.
Hittade en rolig cykel och så haxade jag deras godismaskin!














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: