Prov och fika

Idag hade vi den absolut sista mediekommunikationen. Det var blandade känslor, men jag kan inte direkt påstå att det var någon som grät.
David har tagit sitt körkort och kom idag stolt till skolan med den där lappen som intygar på att han gjort alla faser enligt bestämelse, och att han även klarat dem.
Vi hade idag, sista lektionen ett kort prov på allt vi gått igenom under läsåret. Första frågan var om kommunikationsplaner, redan där sket det sig ju. På betygssnacket efteråt visade det sig att jag i det området hade MVG, och jag kan inte ens minnas vad det handlade om. Men det verkar ju bra att det gått så pass!
Sedan var resten lätt som en plätt. Förutom den sista frågan då man skulle analysera en reklambild och förklara vad konnotation och denotation var. Men jag chansade ganska vågat där. Antar även att jag hade rätt!

Sedan fick vi avnjuta Alees brownies som han påstod sig ha slitit 16 timmar med. Vad han har gjort med de där brownisarna skulle jag vilja veta. 16 timmar, men de var mycket goda. Han sa de, att om vi nu mot förmodan inte tyckte om bakelserna och inte låtsades att tycka om dem skulle vi få IG. Men det var ju ingen risk.
Sedan hade vi ett snabbt betygssnack. Jag har gjort alla uppgifter på VG och MVG nivå, förutom den där loggan som låg på G+. Så gick provet bra så får jag MVG i mediekommunikation!
Hoppas på ett sånt!

Imorgon har jag min första körlektion. Jag är så pepp nu så det är inte klokt. Bara för en månad sedan så ville jag fan inte ha körkort, det var bara meningslöst, bortkastade pengar, stressigt, men nu ska jag ha det!
Och då kan jag köra för jag hatar att åka med Danne.

Och så har jag sökt ännu ett jobb... Jag är dömd att misslyckas tror jag. Men hur länge ska det egentligen ta innan man får svar?!
Är jag nu dömd till arbetslöshet så ska jag fan vinna på Lotto. Hade ju fem rätt i lördags, men det blev bara 150 kronor... Gick ju plus åtminstånde.

Men det är knepigt. Högskole och universitetsstudenter sökes, men man måste vara över 18 år.
Har ni någon gång hört talas om en högskolestudent som är yngre?
Luddig annons, verkligen, men jag söker ändå trots att jag är gymnasiestudent!


Nu blir det teori!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: