I mitt skeva förstånd

Jag är inne i en sådan där period igen.
En period som jag alltför längesedan lyckades komma ut ur, men som jag nu sakta börjar återkomma in i.
En period där jag vill vara allt annat än vad jag egentligen är, vad jag är kapabel till, vad omvärlden är orimlig att ge mig.
Därför var det så skönt att komma ur den, komma tillbaka till den trista verkligheten utan drömmar och ambitioner, utan den där lyckliga sinnesstämningen, energin och eviga drömmen efter något så obefintligt.
I min egnla lilla värld där allt är som jag vill att det ska vara.
Jag gör det jag vill och njuter av livet fullt ut.
Glädje, gemenskap och friheten sprirar omkring mig och jag gör det jag vill.
Musiken är reggae en varm sommarkväll med skratt och god mat. Fiske och sena kvällsbad.
Långa, djupa filosofier kring de små eldflugorna som stiger ur den sprakande, värmande elden.

Dessa drömmar, denna vilja tar snart kål på mig. Jag vill vara någon jag egentligen inte är, men som jag vet finns där inom mig.
Det är hon jag är i min ensamhet. Det är då jag är som lyckligast, då jag får leva mig in i mitt skeva förstånd.

Call Pon Dem!




51 dagar kvar till URF!


Sommarens MÅSTEN event!

#1: Uppsala Reggae Festival 7-9 augusti - Beenie Man, Groundation, Alborosie, CheziDek, Daddy Rings, Irie Love och Papa Dee- självklart, är de artister jag VILL se! Sean Paul ska vara där med, men han har aldrig tilltalat mig med sin musik så han är inte värd att se.
#2: Gentleman 14 augusti - Min absolut största idol ska vara på Gröna Lund, vill se, vill se!
#3: Storsjöyran 31 juli  - 2 augusti - Inte ens värd att nämnas i denna blogg. Tills nu, Magic Numbers kommer! Men inte ens de kommer få mig att pallra min feta röv in på området.


What can they do to stop the reggae music from flowing?
What can they do to stop the herbs tree from growing?




Dreads nu då?












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: