Söndag...

I'm feeling rough, I'm feeling raw, I'm in the prime of my life
Let's make some music, make some money, find some models for wives
I'll move to Paris, shoot some heroin, and fuck with the stars
You man the island and the cocaine and the elegant cars

Jag hatar söndagar. Inte minst för att jag har varit ledig i två veckor och ska ha en endaste lektion imorgon; matematik.
Sedan drar det ritkiga helvetet igång.
Tur som fan att jag slipper vara där hela dagan imorgon åtminstånde.

Det är vid tillfällen som nu, som man tänker efter vilket liv man valt att leva. Jag har valt det ytterst tråkiga.
Fast förhållade sedan fyra år, jobbar, betalar nuförtiden SKATT också, jag bidrar med något till samhället jag hatar.
Jag gör min valda skolplikt (ibland) och jag framstår som en söt, oskyldig tjej.

This is our decision, to live fast and die young
We've got the vision, now let's have some fun
Yeah, it's overwhelming, but what else can we do
Get jobs in offices, and wake up for the morning commute


Jag hade kunnat välja ett annat liv. Svinat runt som en galning, supit, ta kokain, skita i samhällets hårda regler och leva en dag i taget, för att fortsätta leva livet dagen efter. Springnotor, stjäla, försörja mig på drogförsäljning.
Skulder upp till öronen hos Kronofogden, prickar i vartenda register, välkänd i Tingsrätten.
Tänk det livet får jag aldrig pröva på, och det STÖR MIG SÅ HÅRT!
Att veta vilka alternativ som finns, och väljer man det ena, så får man förmodligen aldrig uppleva det andra.
Är det bara jag som tänker så?

We'll choke on our vomit and that will be the end
We were fated to pretend


På andra sidan lever jag nu, för att kunna leva senare!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: