Nu är julen slut

För tre dagar sedan var dagen som man väntat på i åtminstånde 24 dagar, om inte mer. På några timmar är de gjort och allt blir som vanligt igen.
I år öppnade vi klapparna sent, faktiskt efter Svensson Svensson. Min älskling kom då på kvällen och fick agera jultomte.
Det var mysigt att få fira jul med den man älskar för en gångs skull!

Jag fick en massa nödigheter av tomten. Ett strykjärn, nån slags hushållsmaskin, OCH Revybiljetter! Jag älskar Östersundsrevyn! Sedan fick jag pengar, Pengar, pengar =)

Igår var det dans i Laxsjö i vanlig ordning. Jannez spelade sitt 29:e år här, på annandan. Men jag orkade inte gå.
Arn gick på tv, och jag har länge velat se den. Och jag laddar aldrig hem svenska filmer, därav anledningen.
Men den sög, så tråkig, seg, händelslös, blä. Förstår inte vad som kostat i den filmen? Kläderna måhända, men så mycket mer var det inte.

Idag ska vi åka hem till Frösön. Ska bli skönt att få göra plats till alla klappar, nya tallrikar och alla hushållsmaskiner ska ju få plats någonstans. Det ska bli kul att se vart man ställer allt. Jag har svårt för att slänga, men i våran lilla etta är det nödvändigt.
Vi ska bara äta god pirog först som jag har gjort, sen tar vi gamjettan och drar hem!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: