Bara...

... 55 dagar kvar till höstlovet!
Med den meningen sammanfattar jag hela tycket om att börja skolan idag igen.
Faktiskt måste jag medge att det var mycket roligt att träffa alla igen! Men jag lessnar snart!

Schemat var sisådär. För oss medieelever var problemet med platsen ingen vidare bra lösning. Vi ska ända upp på VTEC Gymnasiet. Det betyder att jag, från morgonen måste gå hela 1.4 kilometer för att ha en svenska lektion, ett historiapass på tre timmar eller något som heter arbetsmiljö. Jag vet inte om det är något jag valt eller inte.
1.4 kilometer! Det tar 0.02 timmar med bil! (118100 skada.)
Historieläraren var skitcool åtminstånde, klampade in, en medelåldres kvinna som pratar engelska, men svenska kunde hon bättre än Silvia. Med brytning, så underbart rolig, och flumm!

Gick på staden, och råkade smälla i mig en kebab på köpet. Jag, Martin, Thomas, Jennifer, Emelie och Cissi satt där ett tag innan vi gav oss ut i segregnet igen.

Åkte hem, och då träffade jag kära Nathalie på bussen! Lilla gumman har blivit Frösöbo så jag var tvungen att våldsgästa henne. Trodde att hon ljög då hon påstod att hon bodde längst upp på hela Frösön, men jag tar tillbaka det. Längst upp var det, inga besök av mig i framtiden ;) Jo vi ska umgås megamycket framöver! Så mycket att prata om och så mycket gemensamt som man inte kan ha med just så många andra.

Dagens roligaste!

Thomas tjattrar på om att han ska börja nåt thai-wokondo-hai-tjaa-hwungu-box. Jag lyssnar föga intressant och blir på något vis pepp av hans entusiasm, jag, följa på nybörjaruttag?
Jag föreslår att hellre satsa på sporten... tänker länge...
- Ja där man är fet, säger jag tillslut för att få hjälp.
- Sumobrottning! Säger Thomas
- Ja, jag har ju redan förtur i den grenen, på god väg och allt, säger jag.
- Ne de har du inte, säger Martin.
Thomas instämmer.
- Men tack killar!
- Du är för kort! Säger Martin.
Och där satte han punkt på den diskussionen.




You can't tell me who I am
'cause I'm working on that too.
What's right for me just ain't right for you.













KOMMENTARER:
Lillebror

Om det är en kvinna som lärare, heter det väl ändå "lärarinna" ? :)



Danne hade rätt om dom där två xD

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: