A cracked smile

Jag drömmer ofta om att jag tappar mina tänder.
Inatt hände det igen.
I caught a glimpse now it haunts me...
Fast den här gången var det inte lika brutalt, inte lika många detaljer.
Framtanden var borta, en stor svart glugg var det som utmärkte mitt utseénde.
Sedan lossnade tre tänder, de satt som i en inopererad räls under tandköttet. Tre tänder i nedre käken.
Mor och far hade aldrig berättat för mig att jag hade plasttänder, att alla bara var något ingrepp som skett då jag var liten.
Så arg, så besviken! Mor lovade att jag skulle få tillbaka min framtand.
In a dream I lost my teeth again
Yes in a dream all my teeth fell out

För ett år sedan var dessa drömmar de värsta jag hade. Jag drömde dem om och om igen och det var inte ovanligt att de kom varje kväll.
Alltid framtänderna. De dinglade och man kunde vicka och vrida, de satt knappt fast.
Känslan av att tänderna var lösa kändes ända in i benmärgen och det var fruktansvärt jobbigt.

Drömtydare: Förändring. Ofta till det positiva.
Visst var det början på en stor förändring, men i mitt fall absolut inte i den positiva riktningen.

Det var inte bara tänderna som var ett problem. Förut innehöll mina drömmar mycket mer.
Då nästan hela munnen bestod av svarta glipande hål började mitt hår förändras. Det blev svart och som stålull, spretade åt alla möjliga håll. Ibland var det även orange. Jag såg ut som ett troll. Mina öron korvade ihop sig och såg ut som ett par russin där de stack fram.

Calling me woman and half man

A cracked smile and a silent shout
A cracked smile and a silent shout

Sedan hittade jag den här låten för några år sedan, och det är för mig fortfarande freaky scary!



The Knife - Silent Shout












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: