Mannen som talar med hundar!

Är han inte fantastisk? Cesar Millan och hans eviga tjat om energi , harmoni, psyke och kroppsspråk.
Kan det verkligen fungera?
Som medienörd jag är har jag börjat analysera allt mer, visst är det mycket buffel och båg bakom kameran, men den mannen tror jag fanimig på!
Det är inte som tvprogrammet Rent hus eller vad det heter där deltagarna förbjuds städa under typ en månads tid. Vart blir det inte skitigt då lixom?

Nu har jag kommit in i min onda Staffordshire Bull Terrier cirkel. Har tillbringat större delen av den här kvällen och beundrat dessa fina hundar på http://www.ssbtk.net/
Jag vill verkligen skaffa en hund, men jag vet att det inte går. Inte nu.
Först måste jag gå ut skolan, det är om lite mer än ett år. Sedan måste jag ha ett ordnat jobb, ja, dvs om cirka 8 år. Sedan måste vi ha ordnad ekonomi och det kan man säga att vi har om ytterligare 13 år. Sedan blir det barn och skit så då måste man skjuta upp hunden ytterligare. Så enligt mina kalkylationer så kommer jag skaffa en sådan här hund vid en ålder runt 50+
Ne då skippar ja ungen hellre!


Fast jag  vet inte vad Danne säger, han älskar den här hundrasen, men jag förstår om han är rädd för den här sortens hundar då han själv blivit anfallen.
Men jag stödjer helhjärtat att det inte är hunden som det är fel på.  Det är ÄGAREN som har bristningar vilket påverkar hundens psyke.
Jag tycker att ägare till sådana här raser SKA utföra ett slags "körkort."
Bara hunden får en stark ledare så kommer inget ske, det är faktiskt jättesnälla hundar.

Jag blir så arg då en liten ful chiuaua agerar som en sådan stor hund är det i många ögons bara sött. En sån liten krabat kan inte döda något, därför är det charmigt. Men då en pitbulls psyke äventyras av, vi säger en sån liten ettrig sak, så är det helt klart att den vill döda. Det skulle jag också gjort.
Säger bara en sak till alla er som har fördomar mot kamphundar: GO FUCK YOURSELF!


Ne nu ska jag sluta dreggla och utlösa aggresioner mot chiuauor och andra äckliga hundar och väcka min söta pojkvän som somnat så skönt med den varma kornsäcken kring fötterna. Det är ju 100 Höjdare! -Världens skönaste land!














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: