Lämnat Reggaen

Faktiskt har jag börjat lessna lite på min spelningslista på 98 timmar reggae. Bara lite!
Jag har gått tillbaka till min gamla era då de brutala basbeaten dunkade ur mina högtalare.
Och all denna ispiration fick jag av filmen "It´s all gone Pete Tong"
En faktiskt gripande film om den sönderknarkade DJ:n på partyön Ibiza. Succesivt börjar han förlora hörseln och en dag är han totalt döv. Frankie Wilde, den bästa DJ:n på hela ön måst sluta göra det han älskar och man kan säga att hela hans liv trasas sönder.
Men inte ger han upp sitt liv till musiken. Han kämpar och kommer på ett sätt att fortsätta snurra plattor precis som innan, men med hjälp av känslan.
Sedan den filmen var jag bara tvungen att tjocka in en massa härliga trancelåtar på datorn. Och klasskompisen Thomas gör det inte lättare att låta bli att lyssna på trance då man har fått höra det han knåpar med i Fruity Loops!
Det är rikigt skön musik. Snart kommer jag nog komma in i riktigt blöjtechno med tyska förvrängda röster.

Men den dagen!
Och nu vill jag göra klart att jag ALDRIG kommer sluta lyssna på reggae, jag lovar, trancen kommer bara finnas med ungefär en vecka till, beroende på hur mycket nytt jag hittar ;)

Peace












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: