Fredag kväll

Det är inte lätt att banta under en helg. Verkligen inte då man är van att fredagen är den heliga godisinhandardagen, nästan en dag som man ser fram emot hela veckan. Att få stå där i godishyllan och plocka ut de allra godaste choklad, sura, hårda, lakrits jordgubbbitarna som man sedan vet att man kommer få sitta och smaska sig mätt på.
Men inte igår.
Nu är ju inte naturgodis så mycket bättre än vanligt godis, men vi föreställde oss det.

Storm
gick på tv. Det var det enda som gick som inte var tråkigare än ett reprisprogram med Adaktusson.
Ända tills de försökte sig på lite matrix trodde jag det var en komedi. Så otroligt chockad jag blev att det visade sig vara en helt seriös science fiction/action! EN SVENSK ACTIN RULLE! Förlåt jag ska inte säga mer, men det är kul att svensk film försöker.
Men ändå!!
Jag somnade till filmen flera gånger. Från det att DD fick plåtsaken och framåt. Småkollade lite då han likt i en Julsaga åkte från plats till plats i en dimmig miljö och fick se vilket svin han varit. Som han natruligtvis hade glömt.
Somnade om. Vaknade oturligt nog till Eva Röses ballerinakonster till laserstrålarna... Dräkterna, dialogerna...
Sedan vaknade jag inte förrän vid 2 och då fick jag gå upp och stänga av allting.

Idag är det fint väder ute. Snöade igår så det ligger kvar i träden och dimman gör inte det fina vintervykortsliknande landskapet fulare.

Nu ska jag få upp min dingel och gå på en promenad!

Peace












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: