Such Isgraig Red Hurricane

Booooobbbyyy!



Jag har aldrig sett en så snygg kille någonsin! En import från England.
Such Isgraig Red Hurricane "Bobby" ska under vintern 08/09 paras, planeras det, med  Malcom´s Jubilee Rose "Gudrun" och  Malcom´s Little Iceflower Heavybull "Diva".
Bobby själv har en massa priser i hyllan (Svenskt utställnings championat) och jag vill haaaaaa valp efter denna underbara sak!
Gudrun såg inte så dum ut hon heller, så ana vilka vackra valpar det kommer bli, stora och robusta, och precis så som jag vill ha dem! Red, white bloodlines!

Bobby

Dannnneeee??

Tittade även upp försäkringar nu, och If ska ha 3200 kronor om år, det tycker inte jag låter mycket, för då spädde jag ändå på med den dyraste försäkringen, tror jag. Agria går inte att räkna på, kanske är det lika bra.


Visste ni att Engelsk Bulldog användes förr till tjurhetsning vilket innebar att hunden skulle bita sig fast i tjurens mule och hänga kvar för att trötta ut tjuren. De stora vecken i ansiktet hjälpte till att få bort blodet ifrån ögonen.

Åh jag vill ha en liten korv nuuu!














KOMMENTARER:
jan

jag fick priset 10 000 per år för engelsk bulldog som är ett år hos if ! har haft hos Agria i ett år nu för 3500 för första året och då var det 30% billigare för ny kund så nu blir det höjt till 5400 per år

Svar: Men då har inte Agria den fasta självrisken som jag tycker är guld värt hos IF!Och vi betalar kring 7000 för Molle och då har vi den bästa försäkringen på honom.
Linn

Jan

Jag får betala 1400 + 15 % självrisk Med livförsäkring hos agria ! Konstigt att ni får betala 7000 per år hos if när ja skulle få betala 10 000 ! Våran bulldog har nyss fyllt 1år !!!!


Svar: Kollade på If och testade räkna ut en ny försäkring och den hamnar på 6500. Men sedan ser jag också att vi har If-plusrabatt på nästan 2000/år!Det viktiga är ju att man har en bra försäkring. Vi kollade inte så mkt på priset när vi köpte Molle utan vi ville ha den bästa och de har verkligen varit en toppen-försäkring. Kommer aldrig byta. :)
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: