Peanut Butter Cups

Jag har sett dessa lite överallt nu i olika skepnader och blev så sugen på att testa göra en variant själv.
De finns i nyttiga former där man bara byter ut smör mot olja och tillsätter någon slags sötning, som stevia.
Sedan innehåller de bara mörk choklad och jordnötssmör som man sedan fryser i omgångar, om man nu vill göra så som jag gjort.
Jag blandade både mörk och ljus choklad.
 
 
Smälta chokladen, fylla på så det täcker botten.
 In i frysen ca. 15 minuter.
 
 Jag använde mig av silikonmuffinsformar. Jag rekommenderar att använda ischokladformar.
 
Jordnötssmör blandat med florsocker och smör för att få den krämig och god. 
 
Jordnötssmörslagret. In i frysen igen ca. 15 minuter.
Sen tog jag av någon anledning ingen bild på sista chokladlagret.
Men på med ännu mer smällt choklad och in i frysen igen.
 
Då får man choklad-godis-cups som ser ut såhär.
 
 En sådan här och du är mätt hela dagen!
 
 












KOMMENTARER:
Susanna Maria J

Yummie ;)

Lizete

Dom där blir det garanterat att prova !! =)

Btw såg du bilderna på dreadisarna? ligger på bloggen:)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: