Underlivssköterska?

Ännu en sådan här dum grej jag kom att fundera på nyss.
Och då måste jag skriva ner det i bloggen, eller?

Ja typ.

Jag har ju nyss utbildat mig till undersköterska. Det var bara för några år sedan (kanske två) som jag fick reda på vad en undersköterska egentligen var, och gjorde. Jag tyckte väl att det lät konstigt att nästan alla från min gymnasieklass jobbade med underliv så fort. Och varför alla nu jobbade med just det?
Jag trodde alltså inte att det var någon skillnad på barnmorska och undersköterska.
Men nu vet jag. Och jag visste det innan jag påbörjade utbildningen, så jag är inte besviken över vad jag blev.
Så ni vet.

Att bli undersköterska är att bli något man var från första början. Förutom att det står i pappren att man får sticka folk, och det vill jag helst undvika. Allt som har med blod, urin och avföring. Så då läste jag till undersköterska! Skitbra!
Nejdå, det finns massor med olika inriktningar, så man får väl testa då tills man har hittat sitt "kall".
VD-Undersköterska? Kanske?
Men jag ska nog bli helt klar som uska först, för fortfarande väntar jag på en uppgift från skolan som jag ska skicka in för att få betygen. Nu förstår jag vad de menar med att det är ett framtidsyrke?

I alla fall. Det spöregnar ute. Moltas är en pina att vara ute med. Jävla löptikspiss!
Fast han är "lugn" om man jämför med andra hannar. Han sitter inte inne och funderar på att sätta på soffkuddarna, eller gnäller och ylar, matvägrar och sådana dumheter. Nej, det enda miffot gör att är slicka i pisspölar. Och det är omöjligt att få honom därifrån. Han gör sig så platt och tung en bulldog bara kan.
Skithög!

Det här blev ett allmänt-inlägg, så jag tänker inte gnälla något på mina dreads.
Mer än att jag funderar på att knorva ut dom och sedan bleka håret?

 



Gåshud, ståpäls!


Xavier Rudd - Breeze


Imagine yourself floating away,
imagine the tiniest little pixi people
rubbing lotion into your face
Imagine your feet had never touched the eart
Imagine you are flying above the whole human race
just gliding above it all












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: