Tuffing

Skulle åka och hälsa på Erika och Leo förut bara för att fota deras lilla Jackson.
Snabbt och smidigt.
Kom nästan nyss hem, efter en såndär hel-trevlig kväll som alltid med dom, lite middag i magen och massa surr och hundkiss. Ja, ute förståss.
Inne varvar hundarna med att sova, leka, sova leka. Och det är lillen som styr det hela!
Ni ska bara veta vilken liten tuffing han är! En liten valp på några kilo sätter både Moltas och Midas på plats, och han retas med dem och har sig. Så roligt att se. Tog en massa bilder också, men batteriet till kameran strejkar för tillfället så det få bli bilder på monstren imorgon.

Idag har jag äntligen fått tag på chefen jag sökt hela veckan. Busy människor det där.
Så nu känns det ganska bra. Hade jag fått bestämma hade jag helst av allt velat börja jobba nu på en gång så man hade en aning hur allt blir.
Min kursbok fanns ju inte på biblioteket heller så de var väldigt snälla och beställde hem den åt mig, så förhoppningsvis kommer den på måndag så jag kan sätta igång mina studier, det ser jag fram emot lite faktiskt.

Sedan var jag en sväng, för sista gången förhoppningsvis, in på Arbetsförnedringen. Skulle kolla så jag verkligen var bortplockad från ungdomsprogrammet eller vad de nu kallar det, men det var jag ju inte!
Så det var tur jag fick för mig att åka dit.
Och så blev det ju lite extra stålar för de få dagarna jag fanns med i statistiken bara för jag lämnade in lappen!

Mest glädjande av allt är nästan att jag kommer få bonus från jobbet den här månaden. De hade uppnått nåt mål så jag kommer få en månadslön i bara bonus.
Så räknar man lite mellan fingrarna så har jag kommit fram till att med den bonusen under året så hade jag fan 127 kronor/timmen + ob-tillägg!
Inte så illa.
Men då ska man vara lite smått psykiskt ostabil så man klarar av att sitta så dag ut -dag in, 8 timmar om dagen utan att ta livet av sig varje gång man kommer hem. Ungefär.

Sedan gäller det att börja leva på CSN, jag har ju inte tagit något lån utan bara bidragsdelen.

Och av någon konstig anledning börjar vi alltid prata om tvättstugor när vi är med Erika och Leo.
Så jag blev lite smått triggad under kvällen så nu har jag påbörjat cylinder-kriget här i huset!

Vills det ha en förklaring på ovanstående får man allt rösta om den eller nåt, nu ska jag ta och baseluska lite på min älskade kudde!












KOMMENTARER:
Erika

Hihih ;) Dom är ju så söta, våra mupphundar! :P

Fan vad trevligt att ha er på besök! :) Som vanligt då ;)

Åh! Faan, kanske var det som Jackson skulle ha hetat:P

Kräm!

IssaTrönnblom

fin blogg :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: