Theres something in the trees

Det känns på att vara barnvakt! Molle har legat däckad på soffan sedan lill-killen Jackson och besöket lämnade oss.
Tog och gjorde middag och åt tillsammans också då Leo inte blev mätt på glassen.
Nu behöver jag ju inte avslöja vad det var vi åt, vi behåller mystiken kring det hela så kanske det låter bättre!

Idag fick jag ett telefonsamtal jag gått och väntat på. Ett utav dom. Så det här känns verkligen kul tycker jag!
Det känns som det är något att satsa på då man kan nå hur högt man bara vill, och att jag kan blanda in hundarna i det också.
När vi skaffat Hilda (jepp, det är det nyaste namnförslaget jag har på tiken) så ska jag gå besöks-terapiutbildning med henne.

Man blir som man umgås sägs det. Så när jag blir stor ska jag också ha en lyxyacht liggandes på grund i den egna tjärnen. Bara för att. Nej, det här blev ett för internt skämt känner jag.
Ni vet ju vilka ni är som förstår det!


Sen är det en sak till som ligger och taggar mig i bakgrunden. Jag vill så gärna ha en tatuering. Så det är därför jag kör så djävulskt hårt med den här detoxen (okej, jag har fyllt år precis) för att ha något att uppnå.
Jag och mål.
Men det här vill jag, jag kan bara inte bestämma mig för vad det är jag vill.

Ni vet Pink Floyds kära dänga Wish You Were Here, i den låten finns en fin rad som går;


We're just two lost souls swimming in a fish bowl
year after year

Den har jag funderat på att gadda in på insida överarm. Det är hett!
Jag älskar Pink Floyd, men det är inte för att "hylla någon idol" jag skulle göra den då, utan för att den textraden verkligen betyder en massa för mig och Daniel. Kan låta tråkigt, att en sådan kort text kan gestalta så mycket i ens liv, ungefär så tänker jag. Och så har jag haft en sjuk fantasi som kommit på allt som vi har gemensamt med just den låten, och textraden!

Mitt want-to-do nummer två är helt enkelt en "hylla" tatuering. Jag älskar Soja. Har lyssnat på dem konstant nu i flera år, och blir aldrig less. Det är något med deras texter.
Ta den textrad som jag är så sugen på att föreviga i mitt skinn till exempel;

I get a feeling that I've had in me before I could speak
And when I could I couldn't tell people how it felt to me
It's like there's something in my heart that lets me know that I'm free
But I don't ever know when that will be
That's if I name it all so if it even happens at all
Cause I'm related to a place I've never been to at all
Until that day I'm watching, waiting on this road that I walk
It's in the back of my mind all day long.

En sådan skulle då ungefär kunna jämföras med Lady Gagas tatuering som jag hittade


Schnyggt, och nej jag är inget Gaga-fan!


Och för att ni ska få chansen att förstå hur bra Soja är så Spotify-länkar jag Summer Breeze!
Och Thunderstorms!
Och..












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: