Any colour you like

Igår bara poff! Så kom jag in i min dreds-period igen. När jag väl har det på tankarna är det svårt att ta sig ur.
Jag vill så gärna! Men varför gör jag inget då?
Är det för att dreads är förknippat med snusk, en människa med dreads luktar illa och duschar aldrig? En med dreads är en hippie och äter inte fiskkött... typ?
Jag säger såhär! Dreads är mer hygiensikt än löst hår som fladdrar och fäller och hamnar i maten! Dreads hårar inte.
Att de luktar sopor om en med dreads och att de möglar är en myt! Visst finns det personer som använder sig av mängder med vax för att fixa till dom, det är inte bra. Och visst finns det människor som skiter i sin hygien, oavsett dreadisar eller inte.

Jag hatar mitt hår. Det är alltid i vägen. Jag kan inte göra något med det då det är för tjockt. Det är konstiga virvlar och jävelskap så jag får det inte att ligga rätt. Jag avskyr att gå till frisören och jag har noll koll när det gäller hårprodukter och jag orkar inte bry mig heller. Det finns aldrig en gummisnodd till hands när man behöver, och de där satans hårnålarna är då alltid borta, hur många man än har!

Kom och hjälp mig!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: