Pepparkaksmacarons

Idag beger jag och Moltas oss upp till byn. Husse får komma upp senare i veckan när han bestämt sig för att sluta jobba.
Så igår gjorde vi klart det sista julstöket. Man ska börja i tid?
Pepparkaksmacarons och Snickers, sedan hade jag gjort Knäck. Dagen innan bakade vi Lussekatter och Daimkakor!
Så nu kan julen komma, så man får öppna alla paket! 

Moltas fyllde två år igår också. Men det kanske alla redan vet.


Var bara tvungen att lägga upp den här fula bilden!


Pepparkaksmacarons

Macaronsen blev superbra, jag är väldigt nöjd. Det är första gången vi lägger ner så mycket tid på dom, att torka mandeln riktigt efter man skållat, och sikta om den flera, flera gånger och sedan sikta om igen tillsammans med florsockret. Tror att där har vi hemligheten. Bara några få sprack, men det blir ju till såna där test-kakor!
Fyllda med mörk chokladkräm. Pepparkakskryddan gjorde jag själv.


Snickers med både mörk och vit choklad!

Nu ska jag ta och titta ikapp Tjuvarnas Jul, har missat några avsnitt. Riktigt bra julkalender i år!

Sedan ta och börja packa kanske?












KOMMENTARER:
Emelie

Hej Linn!

Är du intresserad av glöggkväll med några gamla klasskompisar i mellandagarna?! =)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: