Största gäddan!

Solen gassade och jag visste att masken i bilen mådde halvtaskigt, så jag var tvungen att väcka Danne ganska tidigt i morse. Vi drog sedan en sväng ut till naturreservatet Andersön och satt och huttrade i snålblåsten.
En hel familj skåningar kom även och störde vår jämtländska ro, så då var det bara att åka därifrån.
Vid hamnen i Sunne var det lä, vi var ensamma och harren vakade glatt så Danne prövade bottenmete, mete, flugfiske, kastspö och alla drag han hade i väskan. Harr fick han på sina egna små myror han bundit.

Jag satt mest och solade, och när jag råkade titta bakåt fick jag se en stor svart skugga, det var en gädda som kom och smög på botten.
Danne, fort som fan, började kasta på stackaren. Och fick den, det värsta var att han fått den mitt inne i en båthamn, så det tog ett jävla tag och massa tjorvande innan han nådde land med den och kunde hova in bjässen.
Inne vid land gick tafsen, gäddan såg sin chans och smet fortare än kvickt ut i vattnet igen, med Danne hasandes i fenorna och Laxsjöskedet och stortafsen fast i mungipan.
Daniel, stridslysten som han är gav inte upp. Gäddan låg skärrad på botten, och tro på fan han fick på den ännu en gång.
En lättare kamp den här gången eftersom gäddan var uttröttad.
Danne fick tillbaka sitt Laxsjösked och tafs, och han fick även stolt posera framför kameran med sitt livs största gädda.


Danne med storgäddan.


Riktigt fet buk hade den!

Det mycket hemskt tråkiga är att vi inte hade någon riktig våg. Det hade varit så skoj att veta vad den vägde precis.
Vågen gick till 5 kilo, sedan gick den runt ett varv till det tog stopp, men vi har gissat på mellan 8-10 kilo.


Det här är Laxsjödraget!
Pappa säljer de här dragen superbilligt på färn för det är inte någon som köper dem, Danne har köpt upp ett helt lager.
Vi har fått abborre, harr, öring, regnbåge och gädda på dessa.












KOMMENTARER:
Anonym

Ja, okej, här kommer den eftertjatade kommentaren.



Hur vågar Danne över huvud taget fiska och ha sig i sådana kläder? Jag menar, brukar inte fiskare ha seriöst osexiga latexbrallor så dem kan vandra två meter under vattenytan? :I

jag

Anonym, jag vet att de är du Ante, stopit för annars vet jag inte när de är nån anonym på riktigt!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: