Det går undan!

I morse fick jag avstå min sköna sovmorgon för att ta mig till körskolan. Körde min 13:e lektion mot mål och har även bokat in halkis. Nu känns det att det går undan med körkortet, känns skoj. Det som inte känns lika skoj är att det är ungefär två månaders väntetid på Vägverket för körtid...Aja.
Den här gången råkade jag boka in halkis på Naturkunskapsprovet i Ekologi.

Imorgon ska jag hämta min studentmössa. Fick lite skäll av mamma igår att jag inte hämtat den ännu, hon ville ju se.
Lite sur är hon ändå att jag inte ska vara med på studenten, hon hade velat stå där med plakatet vid trappan.
Men som tur är vet hon hur jag är och förstår, samt att det blir billigt...kanske jag får en bil istället?

Tjatar för fullt på pappa. Jag har lovat att jag ska vara hemma i sommar och hjälpa till på affärn, måla huset, altanen, friggeboden, hjälpa till med hussockeln, trappan och trädäcket!
Alllllt
bara för att han ska sätta igång att bygga garaget och fixa iordninng Forden.

Nu när det är vår är alla fina bilar ute och glider i skymningssolen, och jag kan föreställa mig själv där bakom ratten på en amerikanare, V8:an, solbrillor, lädebrallor. Naeee, men nästan!
The tjat must goes on...


Dålig bild på pappsens Ford Fairlane Grand Torino Gt årsmodell 1970.
Som senast såg solens ljus och kände asfalten under sitt gummi sommaren 1995... fan 14 år!


Detaljerna som gör't.


Nu måste jag kanske börja med Historian... men jag orkar inteee!!