Årets sista

Idag konstaterade vi att det var årets sista pimpel vi var på. Isen var svart och förrädisk med stora sprickor i.
Det small och höll på så det var med tungan rätt i mun man gick efter Danne. Klart han får gå först, han är ju tyngst!
Hemma i byn, längre norrut går det fortfarande fiska, men här i stan är isen inte tjock.
Lika bra att inse att det är bara att ställa in skryllan på vinden och ta av maggoten!


Årets sista! Danne ligger nere till höger och kikpimplar.


Våren är här! På riktigt nu, åken, de coola cabrioletbilarna har börjat komma fram en efter en, de stora, gnistrande fälgarna har åkt på de flesta bilarna och ja, all hundbajs har dykt upp i dikeskanten!

Nu är det inte långt kvar känns det som! Skolan slutar, friheten väntar! Men vad ska jag göra?
Det känns som det är lika bra att gå från 118100 nu, jag ska säga upp mig har jag bestämt.
Sedan står världen inför mina fötter och jag kan välja och vraka på den breda arbetsmarkanden...
Tjohej, jo visst!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: