Kugelhopf

Jag vann en suverän bakform genom Instagram och sitter nu och spanar igenom massa smarriga recept som jag ska testa baka i den!
 

Snodde bilden på min nya form från Bagaren och Kocken!
 
 
"Tack vare att materialet leder värme snabbt och effektivt kan du räkna med ett fint resultat av en genomgräddad kaka med ett vackert, skarpt mönster.

Här finns fler fina Nordic Ware bakformar! Jag ska köpa fler när jag har ett större kök.
Har redan problem med vart jag ska lyckas finna plats åt denna bjässe!
 
 
Har nu hittat något som låter så oerhört smarrigt: Saftiger Pistazien-Orangen Marmorkuchen
Och min skoltyska översätter detta direkt till Saftig pistage och apelsinmarmorkaka!
 
"Gör en tandpetare, eftersom varje ugn bakformen är annorlunda! Om ingen mer deg hänger på pinnar, ger henne kakan ur ugnen, låt det stå i 5 minuter i formen och sedan kraschar den svalna på galler."
 
Google Translate är min vän!
 
Vi var tre stycken vinnare och det var tre olika formar som skulle delas ut. Jag fick den dyraste.
Det tittade man såklart upp!
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: