Frukostpåse?

Tack för att du går!
På väg hem från jobbet i morse fick jag en liten påse som de delade ut till alla som gick eller cyklade.
Vilken tur jag hade då att det är Dannes körvecka, annars hade jag fan aldrig gått. Och inte fått påsen heller.
 
En påse som dagstidningen påstår sig var en frukostpåse...
"Östersunds kommun har länge velat att vi cyklar mer och kör bil mindre i stan. I ett försök att uppmuntra flera att cykla så delade kommunen i dag ut frukostpåsar med rättvisemärkt (läs godis) innehåll."
 
Jag hade kanske hellre föredragit en cheeseburgare eller en tunnbrödsstut till frukost.
 
En bit mörk ekologisk choklad och massa reklam blir man inte mätt på.
 
 
Danne ville att jag skulle vända och ta en påse till...












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: