Lakritsfluff

Jag kommer att börja göra lakritsfluff på helgerna och sitta med bunken i knät i soffan och sleva i mig med slickepotten.
Så gott var det!
 
 
 
Recept:

Ca. 100g Turkisk Peppar. Tog vanliga hårda.
Jag tog även lite extra saltlakritsströssel, sådan där vanlig man har på glass.
3 dl grädde.
 
Dela lite på godiset eller krossa i en mortel, med hammare, vad som helst. Går fortare att smälta då.
Värm grädden och häll i godiset.
Grädden får inte koka så ha på låg värme!
Rör hela tiden så inte godiset kladdar fast i botten.
När allt smällt, låt det svalna och ställ sedan i kylen minst 6 timmar, helst över natten, innan den kan vispas.
Sedan är det bara att vispa upp smeten som vanlig grädde.
Det svåraste är att se till att det ska räcka till en tårta för man hinner äta upp allt.
 
GOTT!
 
 
Fortsättning följer...












KOMMENTARER:
rememberthiis.blogg.se

gott :D

Svar: Verkligen! :D
linn

Johan

Låter mycket gott. Och enkelt är det att göra. Jag kanske borde testa.

Svar: Det borde du! Och man kan göra fluff av allt! :)
linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: