Knölig

Den senaste tiden har jag nästan bott inne på Familjeliv, Flashback och 1177.
Anledningen är att jag har fått tre nya knölar som sällskapar med min över två år gamla svullna sötmandelstora lymfkörtel som jag har bak på halsen.
De tre nya sitter alla på samma sida, höger och ena befinner sig på halsen, den andra bakom örat och den tredje framför örat.
Och jag kan inte komma ihåg när jag var sjuk sist eller hade någon infektion.
Jag känner inte heller att det är någon infektion på väg.
 
Så det svåra är ju att veta om man törs anstränga sig om det är någon megainfektion som lurar i kroppen min.
Men jag har gått runt Frösöberget varje dag, för jag jagar rabatter i Icas Hälsorabattapp. Men Runkeeper lägger bara av och tappar bort mig så mina 7.20 km blir bara runt 3-4 km vilket inte blir mycket i rabatt heller!
 
Och skulle jag börja resonera att en knöl stoppar all min träning skulle jag ju automatiskt börja producera knölar i hela kroppen bara för att ha en anledning att inte behöva träna...
 
Så efter att ha suttit i kö hos 1177 i vad som känns en evighet fick jag prata med en skjuksköterska som inte alls fattade just någonting. Hon hakade upp sig på min första knöl. Jag är livrädd för min största knöl, den vid örat.
Att ringa Hälsocentralen är inte heller det lättaste.
Nu hade de förutom sjukfrånvaro även bytt system som kunde innebära en del problem...
 
Hittade två favoritbilder när jag gick igenom en gammal mapp under tiden jag satt i telefonkö på plats två!
 
Hjälpreda!
 
Klar snart?












KOMMENTARER:
Millan

Jag tycker att du ska ta det säkra före det osäkra och ta det lugnt med träning tills du vet vad det är. Har du kollat upp den första knölen hos läkaren? Jag skulle nog gått till doktorn och kollat upp mig om jag var du. Kramar till dig!

Svar: Hej och tack för ditt svar! :)Den första som jag haft i flera år är kollad och skulle den bli större skulle vi kolla på den igen. Har försökt ringa till hälsocentralen hela dagen, så får försöka på nytt i morgon igen! :)
Aldrig kul med knölar! Kram
Linn

Millan

Hoppas du fick tag på dom idag istället :) Är dom nya knölarna mörka? En släkting till mig hade en fettknöl i pannan i många år och plötsligt dök det upp små svarta knölar runt den, det var blodfyllda fettknölar, helt ofarliga.
Krya på dig eller vad man nu säger :)
Kram!

Svar: Tack för att du tänker på mig! : )Nej, och jag tycker det har blivit lite mindre i storleken så jag hoppas det är nåt som går bort av sig själv. Har blivit frånkopplad hela morgonen så jag har lite gett upp att få tag på någon läkare denna vecka ;)
Tack tack! Ska försöka, eller vad man ska säga :)
Kram!
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: