Samhällstjänst

Skulle jag beskriva min tid som lärling hittills så passar det rätt bra att jämföra den med en samhällstjänst.
Jag är där och gör timmarna men vet inte riktigt varför. Bara det att jag inte gjort något. För att få samhällstjänst alltså.
 
Visst har jag lärt mig massor under den korta tid jag varit där. Jag tycker om de som arbetar där.
Men det känns inte som att det ger mig samma kompetens som en riktig utbildning skulle göra.
Jag bara är där precis som de andra, bara det att de får lön...
 
Sved nog lite mer än jag trodde att det skulle göra att bli studerande igen. Jag får än inte en krona från CSN och när det väl blir är det bara under fem månader jag får ut runt 2800.
Danne den griskorven har bytt jobb och därmed också gått ner i lön. Rejält. Men det kanske är värt det, att få ha honom hemma.
 
Därför har jag själv bestämt att resten av veckan får bli hemstudier så jag får bort precis allt teoretiskt. Så man åtminstone kan slappna av på kvällarna och slippa tänka på alla uppgifter man har kvar att göra.
Jag har ju trots allt läst in 400 poäng på 8 veckor nu, vilket som på heltid motsvarar 20 poäng och blir runt 20 veckor.
 
Jag ville träffa min handledare redan i måndags för att vi skulle kunna gå igenom alla dessa frågor inför den här veckan. Men han hade inte tid med mig förrän på fredag och då ska vi gå igenom allt det här som jag funderar på. För jag vet ju egentligen ingenting om den här typen av utbildning jag går.
Jag vill ha ett tydligare upplägg. En studieplan. Eventuellt byta lärlingsplats.

 
Jag kan inte avgöra om det här blev ett gnäll-inlägg eller en uppdatering på läget... Men det blir nog bra i slutänden!
 
Fint väder var det idag i alla fall!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: